•   Handgjorda varor för baby & barn
  •   Fri frakt över 399 kr - annars bara 29 kr
  •   Snabb leverans 2-3 dagar
CartDin varukorg är tom!

Vanliga frågor & svar

 

1. Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden inom Sverige är endast 29 kr för beställningar under 399 kr och helt gratis för beställningar över 399 kr.

 

2. Hur snabbt skickas min beställning?

Vi skickar dina varor påföljande vardag från den dagen du gör din beställning och paketet anländer i normala fall inom 2-3 arbetsdagar. Vissa enstaka av våra produkter skickas direkt ifrån leverantören ("made by order"-varor) och i dessa fall anger vi på produktsidan leveranstiden för varan som kan vara något längre. Har du beställt flera varor kan de då även komma att skickas i separata paket, du betalar dock självklart endast en fraktkostnad.

 

3. Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi använder en trygg Klarna kassa i butiken och du kan välja på flera olika betalsätt, t.ex. faktura eller kortbetalning. 

 

4. Jag har en rabattkod, hur använder jag den?

Grattis! Använd den i kassan genom att klicka på "jag har en rabattkod" och kopiera sen in din kod.

 

5. Varan jag vill beställa är slut på lager, kommer den att komma in igen?

Många av våra varor finns bara i ett enda exemplar, så det är först till kvarn som gäller. T.ex. ett klädesplagg som funnits i flera storlekar men där din storlek blivit slutsåld kommer troligen inte att finnas tillgänglig senare heller. Men misströsta inte, tjusningen är att vi hela tiden får in nya, unika varor så kika in snart igen för att hitta något liknande eller ännu finare. Vissa varor får dock vi in kontinuerligt så det kan hända att varan du saknar kommer att dyka upp igen. Kontakta oss gärna och fråga.

 

6. Är alla era varor verkligen handgjorda kvalitetsprodukter?

Ja! Vi säljer bara produkter som skapats som en majoritet genom handgjort skapande eller prints av ett originalkonstverk skapat av konstnären själv. Vi samarbetar med många mindre leverantörer som skapar unika produkter, så genom att handla hos oss stödjer du samtidigt dem! Absolut inget vi säljer är massproducerat och du kommer inte att hitta våra varor hos någon av de "vanliga" barnbutikerna på nätet. Du kan bekanta dig med alla härliga varumärken vi just nu har varor inne från här.

 

7. Jag beställde men har inte fått min orderbekräftelse.

Du har kanske råkat ange fel mailadress eller så har bekräftelsen hamnat i din skräpkorg? Kontakta oss så hjälper vi dig hitta din beställning.

 

8. Kan jag ändra eller annulera lagd beställning?

När din beställning har slutförts kan vi tyvärr inte garantera att du kan ändra den eftersom vi kan ha hunnit behandla ordern. Men kontakta oss omgående så ska vi se vad vi kan göra.

 

9. Har ni skickat min beställning?

Så snart din beställning har lämnat vårt lager skickar vi dig en bekräftelse via e-post om att beställningen är på väg.

 

10. Kan jag byta eller returnera en vara?

Ja, självklart. Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan, förutsatt att varan är oanvänd. När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten och har en skyldighet att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Läs om hur du går tillväga under våra köpvillkor.

 

11. Vad händer om en vara blivit skadad i transporten?

Om skadan kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, ska du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Be ditt ombud notera att paketeringen är skadad direkt när du hämtar ut den. Om en vara skulle vara skadad måste du spara varan och emballaget för en eventuell besiktning. Adresskortet måste finnas kvar på emballaget. Var vänlig och bifoga foto och beskrivning i ett mail till vår kundservice så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

 

12. Kan jag beställa till utlandet?

Vi levererar för närvarande inom Sverige. Vill du väldigt gärna beställa något till ett annat land så skicka ett mail till vår kundservice så kanske vi kan lösa det. 

 

13. Jag skapar handgjorda produkter för barn, kan jag sälja via er?

Ja, vi välkomnar alltid nya varumärken. Läs mer om hur du går tillväga här.

 

14. Varför handla via My Little Market?

- Du vet att allt vi säljer är tillverkat under bra förhållanden och med mycket omsorg, oftast i Sverige.
- Du hjälper en hel rad med småföretagare att fortsätta göra det de älskar.
- Du kan hitta unika varor som inte finns på annat håll och som ofta bara finns i ett exemplar.
- Du kan shoppa från flera småföretagare samtidigt och betala i våra trygga Klarna kassa. 

 

Om du saknar svar på en fråga är du varmt välkommen att kontakta oss på info@mylittlemarket.se, vi svarar normalt inom 24 timmar.

 

Produkter

Handla

Om oss